השתלטו על הבלגן לפני שהוא ישתלט עליכם

האם קרה לכם שפגשתם אדם עם פנים חמוצות וכששאלתם מה קרה הוא תיאר לכם עד כמה הוא עסוק? הוא מתאר לכם בוודאי איך הוא מתרוצץ בין פגישות שהוא לא יכול לבטל,הוא לחוץ מ"דד ליינס" שהולכים ומתקרבים מבלי שהוא מסוגל לטפל בהם,וכיצד אפילו בביתו הוא לא מסוגל לשבת בשקט כי הבית פשוט "הפוך".
אין ספק שאותו אדם מתמודד עם כמה אתגרים בו זמנית, כשאחד מהם הוא הניסיון להתמודד עם בית מבולגן. מה שאותו אדם לא יודע זה כשהוא עצמו חי בסביבה בלתי מאורגנת, הדברים מציקים לו בתת מודע ומלווים אותו לאורך כל היום. הם שולטים עליו ומשפיעים על מצב הרוח שלו, על הלחץ שהוא חווה ביומיום, על הגישה והפרספקטיבה שלו לחיים... בקיצור - על הכול!
כאשר הבלגן "חוגג" בבית ואינכם מסוגלים להתמודד עמו בהצלחה, הוא ממשיך להשפיע על רמת המתח שלכם, ולא באופן חיובי, וזה גורם לכם לא רק להרגיש רע אלא גם גורם לכם לפרוק את התסכול שלכם על אחרים, מה שעלול ליצור חיכוכים ומתחים לא נעימים ביניכם לבין האנשים שעמם אתם עובדים או מתגוררים.
אי-סדר וכאוס עלולים לפגוע בבריאותכם, כיוון שכל אחד יכול להתמודד עם מצבי דחק ועקה (או כפי שהם מכונים - סטרס) לאורך זמן מסוים, אך לאחר שאותו פרק זמן חולף, הגוף מגיע לתשישות. מצב זה מתבטא בכאבי ראש, כאבי שרירים, דיכאון, נדודי שינה, לחץ בחזה ותסמינים נוספים המעידים על לחץ. אתם תראו שלאחר שתכניסו מעט סדר לחיים שלכם, לאחר שתסדרו את הבית שלכם, תרגישו פחות לחוצים ושאתם שולטים בחייכם, חדורי מוטיבציה וממוקדי מטרה.
רוצים לבחון את התאוריה שלי?
אם אתם חושבים שזה שטות גמורה ושאין קשר בין המצב המנטלי, הפיזי והנפשי לבין סביבה מסודרת, אתם מוזמנים לקחת חלק בניסוי שלי. שימו לעצמכם טיימר* למשל חצי שעה. כן, 30 דקות ביום יכולות להניב שינוי משמעותי! עכשיו, התחילו לעבור על חדרי הבית (או העסק שלכם). עשו זאת מהר ככל שאתם יכולים. הניחו במקום כל מה שאתם יכולים. זרקו לפח דברים שאתם כבר לא צריכים. 
*הערה: לי יש אייפון. אני אוהבת להשתמש בפונקציה של "ספירה לאחור" שנמצאת בתוך אפליקציית השעון שנמצאת בילט-אין במכשיר. בסיום הזמן שאני מקציבה לעצמי, השעון מנגן שיר שבחרתי ואז אני יודעת שהזמן שהחלטתי להקדיש למשימה מסוימת נגמר. השימוש בטיימר בעל פונקציה של ספירה לאחור מומלצת בחום, במיוחד למי שסובל מהפרעות קשב וריכוז (ADHD).
לאחר שהזמן יעבור, נסו לבדוק את עצמכם באמצעות השאלות הבאות:
  • האם אתם מרגישים נמרצים יותר?
  • האם אתם שבעי רצון?
  • האם אתם שמחים יותר?
  • האם אתם חשים תחושת הקלה?
  • האם אתם מרגישים נינוחים ורגועים יותר?
  • האם לפתע אתם מסוגלים להתמקד באחת המטרות שעד כה הטרידו את מנוחתכם?
אם אתם עונים באופן חיובי על אחת מהשאלות הנ"ל, הרי שאתם יכולים להיות בטוחים שזה בזכות העובדה שהצלחתם להשתלט על הבלגן, והוא כבר לא שולט בכם. כל הכבוד!
עכשיו כל מה שנשאר הוא להתמיד, והדרך שלכם לאיכות חיים טובה יותר סלולה לפניכם.
אהבתם את הטיפ? אמצתם? גם אתם משתמשים בשעון עצר? אתם מוזמנים לספר בתגובות

No comments