פרויקט הכריך הטוב שלי - כשאוכלים טוב, מרגישים טוב



כמה פעמים עמדתם במטבח וניסיתם לחשוב על עצמכם: מה אני אוכל היום? לרובנו אפילו אין ממש זמן להשקיע במחשבה הזו, כי החיים שלנו מאוד עמוסים, דומיננטיים ואנחנו כבר פועלים על אוטומט... ובכל זאת - אני מכירה לא מעט אנשים שמנסים בכל כוחם לאכול בריא יותר, ומה שבאמת חשוב להם זה שיהיה קל להכין את זה, מבלי להסתבך יותר מדי. וגם לי חשוב מאוד לאכול מוצרים בריאים שהם גם טעימים. לכן כל כך שמחתי לשמוע שזוגלובק מכניסה לליין הנקניקים שלה שני מוצרים מזינים חדשים. 



מסתבר שאחד המאכלים העיקריים בתפריט היומיומי שלנו הוא הכריכים. ממחקרים שחברת זוגלובק עשתה התברר כי:
  • למעלה משני שליש מהישראלים צורכים כריכים מידי יום! 
  • כמעט כולם מהם צורכים אותם מחוץ לבית.
  • פסטרמה הוא אחד המרכיבים שמככבים בכריך הישראלי.
לפי העלון שקיבלתי לפסטרמה יש מספר יתרונות:
  • היא דלה בשומן (1% - 2% שומן בלבד) - רק 25 קלוריות לפרוסה 
  • יש בה מלא חלבון - בכל פרוסה יש 16 גרם חלבון
  • היא עשויה מנתחי הודו מובחרים
נשמע גם שהיא תחליף דיאטטי לא רע: אם מדי יום תחליפו כריך אחד עם פרוסת גבינה צהובה בכריך אחד עם 2 פרוסות פסטרמה - תחסכו 315 קלוריות בשבוע. אם מדי יום תחליפו כריך אחד עם חביתה בכריך אחד עם 2 פרוסות פסטרמה - תחסכו 120 קלוריות בשבוע.

נשמע מושלם, לא?

במסגרת חברותי במועדון לידרס, הוזמנתי להשתתך בפרויקט הכריך הטוב שלי מבית זוגלבק. הפרויקט נועד כדי לעזור לנו לתכנן ולהכין לעצמנו את הכריכים היומיומיים שלנו, כך שיהיו טובים יותר עבורנו ומותאמים לטעמנו האישי (תרתי משמע). זוגלבק, בשיתוף פעולה עם ליאורה חוברה (דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של החברה), הכינה עלון ובו מגוון שילובים מצוינים לכריכים טעימים.

אז קראתי את כל סוגי הטיפוסים שהוצגו בעלון, וניסיתי לתייג את עצמי. 
המשקיען - כל כריך זה סוג של מסיבה: לפחות 3 סוגי נקניק, 2 סוגי ממרחים, ירקות במגוון צבעים ואריזה באמצעות מפית צבעונית ומעוצבת.
הפדנט - את רכיבי הכריך שלו לא תמצאו בכל בית, ואפילו לא בכל חנות! כל סנדביץ' הוא אירוע של ממש ונראה כאילו נקנה במסעדת שף.
הממהר - הכריך של אנשים עסוקים. לא יותר מרכיב או שניים לכל היותר, זורקים או בשקית אל התיק, או מנשנשים אותו בדרך לעבודה או לסידורים אחרים.
שוחר הבריאות - הסנדביצ'ים של הפריקים לענייני בריאות וספורט נראים כמו סלט ענקי עם קצת לחם ליד. לחלופין הם נמצאים בסוג של דיאטה כזו או אחרת.

אהבתי מאוד את מגוון הרעיונות שנתנו כדי לגוון ולרענן את שגרת הסנדביצ'ים שלי. הגעתי למסקנה שאני לא באמת טיפוס או כזה או אחר, ופשוט זרמתי עם מישמאש של כל מיני רכיבים כדי ליצור את הכריך המושלם בעיניי. 

קיבלתי לצורך הסקירה שני סוגי פסטרמות זוגלובק - פסטרמה צלויה על לבנים ופסטרמה בדבש טהור. בנוסף, השתמשתי ברכיבים הבאים:
  • בגט
  • חומוס
  • רוטב סלסה
  • עלה חסה
  • עגבנייה
  • מלפפון חמוץ
  • גזר
  • צנונית
  • בצל לבן 
זו התוצאה שקיבלתי:


היתרונות המרכזיים של פסטרמה הם שהיא עשירה בחלבון ודלה בשומן (1%-2% שומן) ועשויה מנתחי הודו מובחרים. בנוסף לכך, בעזרת שילובים נכונים של פסטרמה אפשר לבנות כריכים מאוזנים המכילים פחמימה, חלבון וירק. והתוצאה? פשוט טעימה, וגם אני שאוכלת לרוב נקניק סלמי, גיליתי כמה טעימה פסטרמה יכולה להיות!

יום פסטרמה, איזה יום סבבה!



לסיום, מספר טיפים להכנת כריך בריא, מהיר וטוב יותר:
  • לחם מלא מסייע לעיכול תקין ותורם לתחושת שובע. 
  • חרדל או מיונז דל שומן עדיפים על פני חומוס או מיונז רגיל ויכולים לחסוך לכם בקלוריות
  • ירקות - כל המרבה הרי זה משובח. שדרגו את הכריך עם ויטמינים ומינרלים מן הטבע!
  • סיימתם פעילות ספורטיבית? נצלו את חלון ההזדמניות לשריפת קלוריות ובניית שריר, ואכלו כריך מלחם מלא ופסטרמה דלת שומן 

No comments