אומגות בתאילנד, לוי קרטונג והנייז בזאר בצ'אנג מאי - החיים לפי שירלי - בלוג לייף סטייל והשראה

אומגות בתאילנד, לוי קרטונג והנייט בזאר – חלומות מתגשמים

אם מישהו היה אומר לי לפני שנה שאני יום אחד אעשה אומגות בתאילנד (ועוד את האומגה הכי ארוכה וגבוהה שיש שם) הייתי אומרת לו שהוא משוגע. ומצד שני – גם לא האמנתי שיום אחד אני אהיה בפסטיבל לוי קרטונג וארגיש כמו בסרט של דיסני. עד שזה קרה. הערה קטנה לפני שנתחיל: הפוסט הזה יצא ארוך יותר ממה שתיכננתי, אז אם אין לכן כוח לקרוא את כולו, ואתן מעדיפות להסתפק בסרטון קצרצר, פשוט גלגלו עד סוף העמוד 🙂

זה כוכב? זה ברק? לא, זה לוי קרטונג – חג האורות התאילנד

הסיפור של החוויה הזו, התחיל למעשה כבר שנתיים לפחות לפני שהיא קרתה. בשנת 2015 נתקלתי באיזה סרטון בפייסבוק שבו אדם הראה איך מלא פנסי נייר מוארים משוחררים בו זמנית לשמיים, בחג האורות בתאילנד שמכונה לוי קרטונג. אני זוכרת שמאוד התרשמתי מזה, וביני לבין עצמי החלטתי שיום אחד אני אמצא את המקום שבו נערך הטקס הזה, ואראה אותו במציאות. שמרתי תמונה על לוח החזון שלי, ולא האמנתי שהחלום הזה יתגשם כל כך מהר. פסטיבל האורות התאילנד - לוי קרטונג בצ'אנג מאי

לפעמים יש רגעים במציאות שמרגישים קצת כמו בסרט של דיסני

ככה אני הרגשתי כשעמדתי על הגשר בצ’אנג מאי, יחד עם עוד אלפי אנשים, ששיחררו בו זמנית אלפי פנסי נייר מוארים אל השמיים השחורים. זה ממש הזכיר לי סצנה מתוך הסרט פלונטר, שבו רפונזל שרה את השיר המפורסם “I CAN SEE THE LIGHT”.

פסטיבל האורות בתאילנד – יי פנג

את חג האורות התאילנדי חוגגים בחודש נובמבר בתאריכים משתנים, במשך כמה ימים רצופים. הוא נועד לסמל את סיום עונת המונסונים ולאפשר לעם להודות לאלים על גשמי הברכה, והתאילנדים מבצעים זאת באמצעות מחווה מוארת ומדהימה (אם כי ככל הנראה מאוד מזיקה לסביבה). יש גם מי שאומר שזה אקט סמלי שמאפשר לשחרר את הדאגות אל השמיים ולהיות חופשיים, שמחים ומרוצים יותר, לקראת השנה החדשה. בפסטיבל שנקרא ייג פנג או לוי קרטונג מגיעים גם מקומיים מכל רחב תאילנד וגם תיירים רבים מגיעים במיוחד לאירוע הזה מכל רחבי העולם, והם מפריחים לאוויר פנסי נייר שבתוכם חתיכת עץ בוערת. והם לא מסיימים בזה את החגיגות. הם גם מכינים מנחות מיוחדות, שעשויות מעלי בננה ובמבוק בצורת לוטוס, שנשלחות על מימי הנהר. המטרה – להלל ולרצות את בודהה, ולהביא למאמיניו מזל טוב. טיול לתאילנד איך שהגענו למלון, הפקיד סיפר לנו בדיוק מה הולך לקרות במהלך חג האורות בתאילנד, ובעיקר בצ’אנג מאי – שנחשבת למקום הכי טוב לתצפת על הטקסים המיוחדים. הוא לקח מפה וסימן לנו היכן תתקיים תהלוכה המלכותיות, איפה ניתן להצטרף לחגיגה, ושמח גם לצייד אותנו בפנס נייר בחינם ובמנחה צפה, כדי שגם אנחנו נוכל ליהנות עם ההמון שהגיע לעיר במיוחד רק כדי לראות את המראה הפלאי הזה.

בדרך אל ה- Nawarat Bridge כדי להפריך את פנסי הנייר

בערב חג האורות התאילנדי, כבר כשיצאנו מהמלון בשעות הערב המוקדמות יכולנו לראות אלפי פנסי נייר שמתעופפים אל על, על רקע הלילה השחור, והמחזה בהחלט מדהים. האורות מנצנצים מרחוק, אך הם נראים בבירור קרובים יותר מהכוכבים, וכל הפנסים עפים בשמיים לאותו הכיוון, כאילו יש איזה מגנט ענק שמושך אותם לעברו. טיול בצ'אנג מאי ביום הראשון של ה- Loy Krathong  הלכנו עם כל התיירים לכיוון אחד הגשרים המפורסמים של העיר – Nawarat Bridge כדי לנסות ולהעיף את הפנס שקיבלנו ולשלוח את סירת הקרא טונג על מי הנהר. לא כל כך הצלחנו, כי הצפיפות באזור היתה בהחלט מורגשת. חלק מהאנשים התייאשו מלהגיע עד הגשר והתחילו להפריך את פנסי הנייר באמצע הרחוב, אלא שהם לא לקחו בחשבון עצים בסביבה, חוטי חשמל ושאר אלמנטים שבהם פנסי הנייר עלולים להסתבך. ראינו הרבה פעמים הסתבכויות שכאלה, שבנס לא הסתיימו באסון. טיול בצפון תאילנד אחרי שספגנו קצת מהאווירה, החלטנו לחזור למלון ולהמשיך לצפות ביופי מהחדר שלנו, מרחוק ודי ויתרנו על האפשרות להצטרף לחגיגות של החג באופן רשמי…

סיבוב בצ’אנג מאי ביום האחרון של פסטיבל האורות בתאילנד

למחרת היה מתוכנן היום האחרון של הלוי קרטונג. ביום האחרון של חג האורות בתאילנד מתקיימת תהלוכה גדולה, טקסי נזירים ברחבי העיר ועוד. בדרך לעיר העתיקה של צ’אנג מאי עצרנו באחד המנזרים, ומסתבר שהטקס של הנזירים היה כבר בשלבי סיום. עדיין מאוד אהבנו לראות את המקדש, הנזירים שמדליקים נרות ומתפללים, ולראות את הקישוטים במתחם. חג האורות התאילנדי משם מיהרנו להספיק לראות את התהלוכה הגדולה והמדוברת. אלא שלא שיערנו שהתהלוכה, שהיה כתוב שתתקיים בין השעות 19:00 ועד 23:00 אכן תהיה כל כך ארוכה ותימשך כל כך הרבה שעות…. היינו בטוחים שנסיים לראות אותה תוך חצי שעה-שעה לכל היותר. אבל התהלוכה הגדולה, לא נקראת סתם כך. יש בה המון במות מיוחדות ותלבושות אותנטיות מרהיבות, אבל העניין ממצה את עצמו אחרי כחצי שעה, ולא רק בגלל הצפיפות. כשנהיינו רעבים והרגשנו שמיצינו את הבמות הגדלות, הרקדנים היפים, התלבושות האותנטיות, הנגנים והאקרובטים… החלטנו להמשיך לדרכנו, וללכת לאכול משהו טעים. התהלוכה הגדולה בצ'אנג מאי במהלך לוי קרטונג

ממשיכים אל הנייט בזאר של צ’אנג מאי

מהתהלוכה המשכנו לכיוון הנייט בזאר, רק כי הוא היה על הדרך למלון שלנו, ולא כי אנחנו חובבי שופינג כאלה גדולים. העניין הוא אלפי תיירים הסתובבו בין הדוכנים יחד איתנו, והצפיפות היתה ממש נוראית. ניסיתי לראות מה יש בדוכנים שכולם כל כך מתלהבים מהם. אבל הכול היה נראה לי כמו כל מיני פיצ’קס חמודים, אבל שאין לי ממש מה לעשות איתם, אז יצאנו משם בידיים ריקות. אז באיזשהו שלב פשוט החלטנו לחזור למלון ולצבור כוחות לקראת המשך הטיול שלנו בתאילנד – כי מצפה לנו חוויה אחרת שמעולם לא חווינו. נייט בזאר בצ'אנג מאי

אומגות בתאילנד – רגע לפני הקפיצה הגדולה

התעוררתי אל הבוקר התאילנדי אחרי לילה שבו ההתרגשות לא נתנה לי לישון יותר מדי. היום זה הולך לקרות. היום, אני הולכת לרחף כמו ציפור נטולת פחד בין עצים. “זה הולך להיות מדהים”, אני מנסה לשכנע את עצמי בדיבור פנימי. מרימה יד, ומתבוננת בה קצת רועדת. “הכל יהיה בסדר”, אני מנסה להמשיך להרגיע את עצמי. אחרי ארוחת בוקר קלילה במלון, אנחנו הולכים בצעדים קטנים לכיוון הלובי, לחכות להסעה שלנו לכיוון האטרקציה. בדיוק בזמן הגיע ג’יפ שעליו מתנוסס הסמל של מעוף הגיבון – החברה הכי מוכרת של אומגות בצ’אנג מאי. אנחנו מטפסים עליו, מחפשים בזהירות מקום להתמקם בו. תוך זמן קצר אנחנו קולטים שכל מי שאיתנו ברכב הוא ישראלי, וזה כבר משום מה תרם לתחושת ההקלה שלי. מעוף הגיבון - אומגות בתאילנד, אומגות בצ'אנג מאי

מעוף הגיבון – אומגות בתאילנד

הנסיעה עורכת כשעה. מרגישים שאנחנו מתחילים לעלות על הר, והכביש מתחיל להתפתל. לבסוף, אנחנו מגיעים לבקתה חמודה, שבה יש לוקרים אישיים לאחסון התיקים וכל הדברים שאנחנו לא ניקח אותם איתנו אל האומגות. התחילו להלביש אותנו בציוד – בנדנות וקסדות על הראש, ורצועות בטיחות שמחזיקות אותנו לאורך כל הגוף. אני מעיפה מבט לכיוונו של בובי. בנתיים הוא COOL. לקחו אותנו בטנדר לנקודת ההתחלה של המסלול, וקיבלנו הדרכה קצרה וקלילה על איך לגלוש נכון – ואפילו היו שלטים בעברית שהסבירו את כל מה שהמדריכים אמרו לנו. אטרקציות בתאילנד לילדים - אומגות בתאילנד בהתחלה, כשעוד הפחד אחז בי, לא יכולתי ליהנות מהדרך. פחדתי שאפול, פחדתי שבובי יפחד, פחדתי לפגוש כל מיני נחשים וחרקים לאורך הדרך. מה שמאוד עזר זה המדריכים החמודים – ג’ון וסמיילי – שעודדו אותי במילים בעברית כמו “יהיה בסדר”, “בקטנה” והאמת שאפילו החבר’ה הישראלים שהיו איתנו ניסו לעודד אותי ואת בובי. עברנו לדעתי 3-4 אומגות, הלכנו על גשר חבלים וטיפסנו במעלה ההר והיה לי באיזה שלב קצת קשה. אבל אז הבנו שאנחנו הולכים לעשות עכשיו את האומגה הכי גבוהה וארוכה שיש (60 מטר גובה, 600 מטר אורך). כשבובי ראה אותה, הייתי בטוחה שתכף יתעלף. הוא הודיע למדריכים שאין מצב שהוא עושה את זה, והוא החליט שאחרי שאני אעלה עליה, הוא יפרוש. ואכן כך היה. אם נסתכל על הצד החיובי, לפחות ככה הוא יכל לצלם אותי עושה את האומגה שהכי הפחידה אותי מהצד. כי למרות שבמיוחד בשביל הטיול קניתי מצלמת גו פרו, לא היה לי אומץ לשחרר את הידיים בשביל להחזיק את הידית שלה, וחיברו לי אותה לקסדה, אבל 99% הדרך לא צילמתי. אז לפחות זה משהו… טיול בצ'אנג מאי בשילוב אומגות אחרי האומגה הזו, הכול היה נרה לי שטויות, וסופסוף יכולתי גם ליהנות מהדרך ועוד יותר ליהנות מהחוויה עצמה של ריחוף באוויר בין שמיים לארץ. הכרזתי על הדרך שאני מתכוונת לעשות עוד אומגות בתאילנד אם נמצא. עשיתי אומגה זוגית עם אחת הבנות מהמסלול, וקצת הצטערתי בשלב הזה שבובי פרש. אטרקציות בתאילנד - אומגה זוגית האומגות האחרות שהיו קשות לי הן אחת שמדמה טיסה של סופרמן, שבשבילה צריך לשבת על קצה המדרך, ופשוט להתגלש וליפול ממנו גובה קצר, וטסים עד לסולם חבלים שצריך לטפס עליו. חשבתי שאני לא אצא משם, כי השרירים משום מה כאבו לי ממאמץ הטיפוס על ההר ורעדו גם כנראה קצת מהפחד. השנייה היתה אומגה שהיא למעש אנכית, ומהעץ אתה סוג של גולש למטה, קצת כמו סנפלינג, והיא די לקראת סיום המסלול או אולי אפילו האחרונה. וזהו. עשיתי את זה ואני מאוד גאה בעצמי. אח”כ הורדנו את הציוד ולוקחים אותנו למעין מסעדה נחמדה שנמצאת על שפת נחל מפכפך ופסטורלי, ובה הגישו לנו אורז לבן, ירקות מוקפצים עם אגושי קשיו עם חזה עוף או בלעדיו ופירות טריים. אחרי האומגות בתאילנד, הולכים לאכול 8 טיפים חשובים על אומגות בתאילנד
  • אם אתם לא מגיעים לצפון או לא יוצא לכם לעשות אומגות בצ’אנג מאי, יש עוד המון אומגות בתאילנד שהן ממש דומות באיזור בנגקוק, פוקט וגם בקוסאמוי –  אבל המסלולים שנחשבים לטובים ביותר הם אלה שבצפון תאילנד
  • כדאי ללבוש בגדים קלים ונוחים, נעלי ספורט או נעליים אחרות שלא יורדות בקלות. לא לבוא עם כפכפים או תכשיטים רופפים. אם הבאתם – תשאירו אותם בלוקר האישי
  • לפי מה שכתוב באתר שלהם – אם אתם מסוגלים לעלות 2 קומות ללא עצירה למנוחה – זה יהיה לכם סבבה. בהרפתקה צפויים גם טיולים קצרצרים של 10 דקות הליכה בתוך היער בין התחנות.
  • Flight of the Gibbon ו-Flying squirrels נחשבים לחברות הכי בטוחות ואיכותיות, אך יש בהחלט עוד חברות שמציעות אומגות בתאילנד וייתכן שהמחיר יהיה זול יותר ממה שאנחנו שילמנו – 2100 באט לאדם, כולל הסעה וארוחת צהריים
  • תשתו ותלכו לשירותים לפני שמתחילים את המסלול, כי לאחר מכן אין הרבה אופציות. גם לפרוש באמצע, כמו שבובי עשה במהלך הטיול, זה כמעט על בלתי אפשרי.
  • הם מצלמים אותך לאורך הטיול במצלמות אוטומטיות. המצלמות לא ממוקמות במקומות הכי אידיאליים, וכל צילום נערך במקבץ. יצאו כמה תמונות נחמדות, אבל מעטות. אפשר לבוא עם מצלמת גו פרו או לשכור אחת במקום.
  • הטיול יוצא כמה פעמים ביום. מי שלקח דרך מרכז “למטייל”, טוען שיש יציאות פעמיים ביום, יש אנשים שבוחרים לקחת את זה של 13:00 ולנצל את חצי היום לטיול בכפר האומנים. באתר כתוב שהם עושים איסוף מרחבי צ’אנג מאי 4 פעמים ביום: 06:30, 08:00, 09:00, 12:30.
  • האמת שאני סגרתי את האטרקציות של האומגות מראש, כדי שאני לא אמצא תירוץ להתחמק מהן. אבל כדאי לסגור את האטרקציות אלא כשאתם בתאילנד, כדי שתהיה לכם גמישות מסוימת.
אגב עשינו עוד המון דברים בצ’אנג מאי והסביבה, למשל: ביקור בחוות פילים בצ’אנג מאי , טיול ג’יפים בצפון תאילנד עד לשבט ארוכות הצוואר ועוד. אז כדאי לכן לבדוק את הפוסטים האלה. ואם אהבתן את הטיפים שלי, אשמח אם תנעצו בפינטרסט את התמונה הזו: 8 טיפים על אומגות בתאילנד אז כל הכבוד לכן אם הגעתן עד לכאן! אם אתן מתכננות טיול לתאילנד או לצ’אנג מאי ובא לכן להתייעץ איתי או לשאול אותי משהו, תרגישו חופשי לכתוב לי בתגובות 🙂

רוצות לחסוך כסף על המלון, האטרקציות והטיסות ועל הדרך לפרגן לי?

אם תחפשו מלונות ותסגרו מקום, אני אקבל עמלה קטנה במסגרת תוכנית שותפים של בוקינג. זה כמובן לא בא על חשבונכן, וגם אתן תיהנו ממחיר נוח. רוצות עוד הנחה ועוד יותר לפרגן? הירשמו ל – CASHDO, וקבלו קאשבק על כל קנייה בבוקינג, ב- VIATOR ב- EXPEDIA . בנוסף – תוכלו לפרגן לי אם תלחצו על הלינק הזה כדי למצוא עוד אטרקציות בצ’אנג מאי והסביבה עם VIATOR . יש שם אחלה דילים בשבילכם ואם תרכשו שם אני גם אקבל עמלה קטנה שתוכל לעזור לי להמשיך לתת לכן את התוכן שאתן אוהבות.

Booking.com

גם אני הזמנתי את המלון דרך BOOKING, את האטרקציות דרך VIATOR ואת הטיסות דרך EXPEDIA באמצעות cashdo. זוהי חברת קאשבק שנותנת החזרים כספיים אם רוכשים דרכה בכל מיני אתרים. יש אפשרות לרכוש בבוקינג גם דרך Ebates האמריקאית, אבל אז ההחזר הכספי הוא רק 2% משווי העסקה (אלא אם כן יש קופון ספציפי שנותן עוד הנחה). בכל מקרה שווה להכיר את האתרים האלה, כי שניהם מאפשרים ליהנות מהחזרים כספיים על טיסות ועוד כל מיני אתרי תיירות אחרים, אז שווה להירשם ולקבל סכומים נאים בחזרה.